Monday, November 28, 2011

ခ်စ္ေသာကဗ်ာ-၁

ကဗ်ာနဲ.ပတ္သတ္ၿပီးေျပာရရင္ ဘာလို.တုတ္ေတြဓားေတြထမ္းရတာလဲမသိ။ကဗ်ာဆရာေတြကေတာ့ လြတ္လပ္စြာကြဲလြဲခြင့္ ကိုယံုၾကည္ၾကတယ္။ ငါေရးတဲ့ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားမွ ကဗ်ာ ၊က်န္တာကဗ်ာမဟုတ္လို.ေျပာသူေတြရိွပါလိမ့္မယ္။ သူ.ဘာသာေအာ္ေနပါေစ။သူ.လြတ္လပ္ခြင့္ကိုေလးစားေပးလိုက္ၾကရေအာင္ပါ။ ကို.ကဗ်ာ ကိုယ္ေရးၾကတာပါပဲ။

+++++++++

အို..ကဗ်ာ ေဆာင္းပါးေတြေရးေနရင္းနဲ. နံပါတ္စဥ္လိုက္မွတ္ရတာရွဳပ္မွာစိုးလို. ေခါင္းစဥ္အသစ္ဖြင့္လိုက္တာပါ။ တကယ္ေတာ့သူမ်ားေတြေျပာပီးတာထဲကကိုယ္သေဘာက်တာေလးေတြ ျပန္ေျပာတာပါ။ ခဏခဏေျပာမိတာက ႀကိဳက္ရင္ယူပါ၊ မႀကိဳက္ရင္ပယ္ပါ။

ဒီေန.ေတာ့ ကဗ်ာဆရာရဲ့ ဖြင့္ထုတ္၊ေပါက္ကြဲ၊ခံစားခ်က္ေတြအေၾကာင္းေျပာခ်င္ပါတယ္။

+++++++

ကဗ်ာမွာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားေျပာၾကတာက ခံစားခ်က္ ေတြကို ဖြင့္ထုတ္တာလို.ေပါ့ေလ။

ခံစားခ်က္မွာ သူတို.စကားလံုးေတြက feeling ရယ္ ၊ emotion ရယ္ေပါ့။ emotion ကနည္းနည္းျပင္းထန္တဲ့ အာရံုခံစားမွဳေပါ့ေလ။ ကဗ်ာဆရာေတြအႀကိဳက္ေပါ့။ strong feeling ေပါ့။

ဒါေပမယ့္ ေျပာခ်င္တာက အဲဒီျပင္းထန္တဲ့ စိတ္လွဳပ္ရွားမွဳတိုင္းက ကဗ်ာေကာင္းေတြျဖစ္ေစပါသလားဆိုတာပါပဲ။

သာမန္လူေတြကေတာ့အဲလိုထင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆရာႀကီး၀ါ့သ္၀ါ့ဒ္ ကေတာ့ ကဗ်ာဆိုတာ ခံစားမွဳကို ဇက္္ကုန္လႊတ္ေပးျခင္းမဟုတ္လို. ေျပာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ေယာက္(အဲလိေယာ့ လို.ထင္ပါတယ္၊ မေသခ်ာပါ) ကေတာ့ တည္ၿငိမ္လာၿပီျဖစ္တဲ့ သမာဓိနဲ. ျပန္လည္ တည္ေဆာက္ယူထားေသာ ျပင္းျပသည့္ ေ၀ဒနာ (emotion ေပါ့ေလ) လို.ဆိုပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့ရဲ. ဥာဏ္တိမ္တိမ္ေလးရယ္၊ ကဗ်ာေရးသက္နုနုေလးရဲ့ အေတြ.အႀကံုနဲ.ေတြးၾကည့္ေတာ့လဲ သူတို. ေဟာတာ ဟုတ္သလိုလိုပါပဲ။ အရမ္းနာက်င္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ၊ အရမ္းခံစားေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေရးတဲ့ကဗ်ာေတြဟာ inspiration မ၀င္တာမ်ားပါတယ္။

+++++++++

ျမန္မာကဗ်ာေတြမွာလည္း အိေႁႏၵႀကီးတဲ့ကဗ်ာေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ နမူနာခဏခဏျပေနရလို. အနႏၱသူရိယကဗ်ာကိုမျပေတာ့ပါဘူး။ ဆရာေဇာ္ရ်ီရဲ့ သင္ေသသြားေသာ္ ကဗ်ာကိုပဲနမူနာျပပါ့မယ္။

ဪ္…လူ႔ျပည္ေလာက၊ လူ႔ဘဝကား
အိုရနာရ ၊ ေသရဦးမည္
မွန္ေပသည္တည့္။

သို႔တၿပီးကား၊ သင္ေသသြားေသာ္
သင္ဖြားေသာေျမ၊ သင္တို႔ေျမသည္
အေျခတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။


သင္၏အမ်ိဳးသား၊ စာစကားလည္း
ႀကီးပြားတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။

သင္ဦးခ်၍ အမွ်ေဝရာ
ေစတီသာႏွင့္၊ သစၥာအေရာင္
ဥာဏ္တန္ေဆာင္လည္း
ေျပာင္လ်က္ဝင္းလ်က္ က်န္ေစသတည္း။

ေဇာ္ဂ်ီ

ျပင္းထန္တဲ့ ခံစားခ်က္မပါပါဘူး။ကၽြန္ေတာ္ေတာ့သိပ္ႀကိဳက္တယ္။ သင္ေသသြားေသာ္ သင္ဖြားေသာေျမ၊ သင္တို႔ေျမသည္၊အေျခတိုးျမင့္၊ က်န္ေကာင္းသင့္၏။ ဆိုတဲ့စာသားေလးကိုရြတ္လိုက္ရရင္ (တစ္ေယာက္နဲ.တစ္ေယာက္ သဘာ၀ခ်င္းမတူလို. မႀကိဳက္ပဲလည္းေနနိုင္ပါတယ္) တိုင္းျပည္ ႀကီးပြားေရးကို ကမၼဌာန္းရွဳသလို ရွဳထားတဲ့ လူတစ္ေယာက္ေစတနာကိုေသေသခ်ာခ်ာ ကိုဖမ္းမိလိုက္တာပါ။ ဒါေပမယ့္ ခုေခတ္လူေတြ ေျပာသလို ဖြင့္ထုတ္ ေပါက္ကြဲေတာ့ မပါေလဘူး။

++++++++++

ကၽြန္ေတာ္ေျပာေနတာေတြက ေပါက္ကြဲမွဳကို ျငင္းဆန္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ ေဖါက္ခြဲမွ၊ဖြင့္ထုတ္မွ ကဗ်ာျဖစ္မယ္ဆိုတဲ့ အယူအဆမ်ိဳးေတြ တခ်ိုဳ.တေလမွာ ၀င္ေနသလားလို.ပါ။ ကဗ်ာမွာ လိုအပ္တယ္ထင္ရင္သံုးခြင့္ရိွပါတယ္။(ဘယ္သူမွလည္းတားလို.မရပါဘူး၊တားလည္းမတားသင့္ပါဘူး) သို.ေသာ္………..

++++++++++

ကဗ်ာဟာ နာက်င္မွဳကိုဖြင့္ထုတ္တာသက္သက္ပဲလား။ကဗ်ာဟာ ဖတ္သူကို တစ္ခုခုေပးတယ္ဆိုရာမွာ ခံစားခ်က္ကိုပဲေပးေနတာပဲလား။ ကဗ်ာဆိုတာ အျခားေသာအရာေတြ လုပ္ခြင့္မရိွေတာ့ဘူးလား။

ကဗ်ာဆရာရဲ. ေစတနာ ဟာ ေ၀ဒနာေၾကာ္ျငာကမ္းရံုပဲလို. ကၽြန္ေတာ္မယံုၾကည္ပါ။ ကဗ်ာ သည္ ထို.ထက္ပို ၍ အလုပ္လုပ္ပါလိမ့္မည္။ ဆက္၍ရွင္းရပါလိမ့္မည္။

No comments: