Monday, July 23, 2012

အေဖ

by Thet Ka Moenyo on Tuesday, July 3, 2012 at 12:06am 
 
 

အေဖေနမေကာင္းေနခဲ့တာေတာ့ၾကာပါၿပီ။ အိုရျခင္း၊နာရျခင္းဆင္းရဲကို လက္ေတြ.ျပသေနသလို အရိုးေပၚအေရတင္ေနတဲ့အေဖ့ခႏၶာကိုယ္ေလးကို ၾကည့္ၿပီး နိဗၺိႏၵ (စာလံုးေပါင္းမေသခ်ာပါ) ခံစားခ်က္မ၀င္ေတာင္မွ ေၾကေၾကကြဲကြဲ စိတ္ကေတာ့ ၀င္၀င္လာတတ္ပါတယ္။ နာတာကိုမေျပာႏိုင္၊ ခံစားရတာကိုမေျပာႏိုင္ပဲ ျပဳစုေပးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ခုခုေျပာခ်င္ေနသလို မ်က္လံုးေတြကို စူးေနေအာင္လွန္ၾကည့္တဲ့အခါမ်ားမွာ ဘာလုပ္ေပးရမွန္းမသိ ဘာေျပာရမွန္းမသိျဖစ္ရတာအႀကိမ္ႀကိမ္ပါ။

အိမ္ေထာင္က်ေနာက္က်တဲ့အျပင္ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အငယ္ဆံုးသားဆိုေတာ့ အေဖ့ကိုမွတ္မိတဲ့အခ်ိန္မွာ အေဖက ေတာ္ေတာ္အသက္ရေနပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ ေခ်ာတုန္းပါ။ ငယ္ဘ၀ရဲ. သူရဲေကာင္းေပါ့။ အေမက အိမ္ျပင္ထြက္ေလ့မရိွေတာ့ ေရႊေသြးတို.၊ မိုးေသာက္ပန္းတို. စာအုပ္ေတြ၀ယ္ေပးတဲ့ အေဖကို အသစ္အဆန္းနဲ.မ်ားတြဲၿပီး မွတ္ထားမိေလသလားမသိပါဘူး။ အေဖက ၀င္းဦးမ်ား သေဘာက်ေလသလားမသိ။ ႏွဳတ္ခမ္းေမႊးနဲ.ဘာနဲ.ပါ။ ေခ်ာတာေတာ့ေတာ္ေတာ္ေခ်ာပါတယ္။ ငယ္ငယ္က အရပ္ျပဇာတ္မွာ မင္းသားေပါ့ေလ။မယ္ဒလင္ေလးနဲ.ရိုက္ထားတဲ့ဓာတ္ပံုေလးေတာင္ရိွေသးတယ္။ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀က ဆရာမႀကီးတစ္ေယာက္ (အေဖနဲ.ရြယ္တူဆိုတာ အသက္ေတာ္ေတာ္ႀကီးပါၿပီ၊ ပင္စင္ယူကာနီးေပါ့) က မင္းအေဖငယ္ငယ္တုန္းက ေခ်ာလြန္းလို. ငါတို.သြားေတာင္ေခ်ာင္းၾကည့္ရတယ္ ဆိုေတာ့ ရွက္ခဲ့တာအမွတ္ရေသးတယ္။

အေဖေခ်ာတယ္ေျပာေတာ့ ကိုယ့္ငါးခ်ဥ္ကိုယ္ခ်ဥ္တယ္ေျပာလိမ့္ဦးမယ္။ ဆရာျမသန္းတင့္ကေတာင္ သူ.သူငယ္ခ်င္းအေၾကာင္း ကလ်ာမဂၢဇင္းမွာ ဆိုင္းဘုတ္ေရးသမား၏ ေ၀ဒနာဆိုၿပီး စာေရးခဲ့ဘူးတဲ့အထဲမွာ မေမ့မေလ်ာ့ မင္းသားလိုေခ်ာတဲ့အေၾကာင္း ထည့္ေရးဘူးပါတယ္။ သူတို.ႏွစ္ေယာက္ေတာ္ေတာ္ခင္ခဲ့ၾကပံုပါပဲ။ ဟိုးအရင္ကေတာ့ စိတ္လိုလက္ရရိွရင္ ျမသန္း (သူေခၚသလိုပါ) ဆိုတဲ့ေကာင္ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ကိုႀကိ္ဳက္လို. သူကြမ္းယာမွာ ပီယေဆးေရးၿပီး စားခိုင္းတဲ့အေၾကာင္း၊ ဆရာမေတြ.လို. အရိုက္ခံရတဲ့အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပတတ္ပါတယ္။ သူ.သူငယ္ခ်င္းနဲ့အတူ ေတာခိုခဲ့ေပမယ့္ သူကေတာ့နာမည္ႀကီးမဟုတ္ေလေတာ့ ခပ္တည္တည္ပဲၿမိဳ.ေပၚ ျပန္တက္လာတာပါပဲ။ ေသြးကလည္း သိပ္နီဟန္မတူပါဘူး။အဟင္း။

တကယ္ေတာ့လည္း သူ.ဘ၀က သနားစရာဆိုတာ အခု ျပန္ေတြးမွ သိတာပါ။ အေဖလုပ္သူ (ကၽြန္ေတာ္တို.အဘိုး) က အမိန္.ေတာ္ရ ေရွ.ေနမင္း။ ခုေခတ္မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အဂၤလိပ္ေခတ္ကဆိုေတာ့ သိပ္ခ်မ္းသာပါတယ္။ ပခုကၠဴမွာ ပထမဆံုးဂ်စ္ကားစီးတာတဲ့ဲ။ လက္ပံေျခေပၚဘက္မွာ လယ္ေတြ လက္ညိဳးထိုးမလြဲဆိုပဲ။ ျပည္သူပိုင္သိမ္းတဲ့အထဲပါသြားတာ ဟိုတစ္ေလာကမွ သိရပါတယ္။ သူကတစ္ဦးတည္းေသာသား။ ဖတဆိုး။ သူ.အေမကၽြန္ေတာ္တို.အဘြားက သိပ္အလိုလိုက္ပံုပါပဲ။ ပန္းခ်ီပညာကိုရန္ကုန္တက္သင္၊ ရန္ကုန္ ရွဳမ၀မဂၢဇင္းမွာ စာျပင္ဆရာလုပ္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ ပခုကၠဴျပန္လာၿပီး အေမနဲ.ညားတာပါပဲ။ အေဖက ၃၂၊ အေမက ရိွလွ ၁၆-၁၇ေပါ့။

အေဖက ကားေတြကိုလိုက္ၿပီး ပန္းခ်ီေရးတယ္၊ အမွန္ေတာ့ကားေဘးေတြမွာစာလံုးအလွေရးရတာပါ၊ ဟီးႏိုးတို.၊ ယဥ္သံုးတန္ကုန္သံုးတန္တို.ပါပဲ။ ဒီအရင္လည္း ရုပ္ရွင္ရံု ေၾကာ္ညာပိုစတာေတြေရးဘူးတယ္ေျပာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို. မမွီပါဘူး။ ရုပ္ရွင္ရံုပိတ္ေတာ့ ကားနံပါတ္ပဲေရးရတာေပါ့။ သားသမီးကငါးေယာက္။

အကုန္နီးပါး ေက်ာင္းသားေတြဆိုေတာ့ အေဖအေတာ္ရုန္းရတယ္လို. ေျပာခ်င္ေပမယ့္ မဟုတ္ပါဘူး။ သူကေတာ့ခပ္ေအးေအးပါပဲ။ ကားနံပါတ္ေရးရင္း စကားေတြေျပာေနတာပါပဲ။ အေျပာကလည္းေကာင္းဟန္တူပါရဲ.။ သူ.စကားကို၀ိုင္းနားေထာင္ေနၾကဆိုပဲ။ အေမကေတာ့အိမ္မွာ ကေလးေတြနဲ.ဖတ္သီဖတ္သီ။ တကယ္ေတာ့ အေဖဟာ ႀကိဳးစားရမယ္ဆိုတာေတာင္ မသိရွာေလာက္ေအာင္ အျပစ္ကင္းတဲ့သူတစ္ေယာက္ဆိုတာ အခုမွေတြးမိပါတယ္။ ငယ္ငယ္ကေတာ့ အေဖ့အေပၚ မၿငိဳျငင္ေတာင္ နားမလည္ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အသက္ေတာ္ေတာ္ရလာေတာ့ ညီအကိုေတြ တစ္လွည့္ဆီ ကားနံပါတ္ေရးရင္း ေက်ာင္းတက္ၾကပါတယ္။ အေဖနဲ.အတူတူအလုပ္သြား၊ အေဖကေတာ့ သိပ္မလုပ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို. က်ံဳးလုပ္လိုက္တာ အေဖ့တုန္းက တစ္ပတ္ေရးရတဲ့ကားတစ္စင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို.ညီအစ္ကို နွစ္ေယာက္ (တစ္ေယာက္ကေက်ာင္းတက္ေပါ့ေလ၊ညီအစ္ကိုေလးေယာက္မွာတစ္ေယာက္က ရန္ကုန္မွာေရာက္ေနပါၿပီ) တစ္ညေနနဲ. အၿပီးၿဖိဳပါေတာ့တယ္။

ဒီလိုနဲ. ကၽြန္ေတာ္တို.ေက်ာင္းတက္ေနတုန္း အေမဆံုးပါတယ္။ အေမဆံုးေတာ့ အစ္မနဲ. အေဖ အိမ္မွာႏွစ္ေယာက္ထဲက်န္တာေပါ့ေလ။ အေမမဆံုးခင္ကတည္းက သူ.ေျခေထာက္က သိပ္ သြားလို.မရေတာ့ပါဘူး။ အေမရိွတုန္းက ေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ပါလို.ခနခန ေျပာခဲ့ေပမယ့္ သူကိုယ္တိုင္က ပ်င္းပါတယ္။ စာပဲထိုင္ဖတ္ေနတာ။ ကၽြန္ေတာ္တို.ဥာဏ္ေတြက သူ.အေမြေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္တို. အလုပ္၀င္ဘာ၀င္အခ်ိန္မွာ သူ လမ္းသိပ္မေလ်ာက္နိုင္ေတာ့ပါဘူး။ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚမွာ ထိုင္ၿပီး ဦးစံရွားေပါင္းခ်ဳပ္ႀကီး ႏွစ္အုပ္ကို ေၾကမြသြားေအာင္ဖတ္ပါေတာ့တယ္။

အဲဒီကတည္းက သူ၀မ္းခ်ဳပ္တာပါ။ ကန္ေတာ့ပါရဲ.။ လမ္းမွမေလ်ာက္နိုင္တာ အိပ္ယာထဲမွာပဲသြားတာပါ။ အိမ္က အစ္မတစ္ေယာက္ထဲဆိုေတာ့ အစ္မနဲ.တစ္က်က္က်က္ပါ။ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ အစ္မက ေတာ္ေတာ္ေလး အႏြံတာခံၿပီး ျပဳစုပါတယ္။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ အစ္မက အျဖစ္ဆိုးႀကီး တစ္ခုနဲ.ဆံုးပါးသြားခဲ့ရတာပါ။ ဒီေတာ့ ညီအစ္ကိုေတြ အေဖ့ကို ရန္ကုန္ေခၚထားရပါေတာ့တယ္။

၀မ္းမသြားႏိုင္လို. ၀မ္းခ်ဴခ်ဴေပးရပါတယ္။ ဒါေတာင္မသြားလို. ေနျပည္ေတာ္ကေန ရန္ကုန္ေရာက္လို.ၾကည့္တဲ့အခါ လက္နဲ.ပဲ ကိစၥရွင္းေပးခဲ့ရတာ အႀကိမ္ႀကိမ္ပါ။ စကားလည္း သိပ္မေျပာေတာ့ပါဘူး။ ေလျဖတ္တာမဟုတ္ပဲနဲ. စကားနည္းသြားတာ သူ.ဦးေႏွာက္က တျဖည္းျဖည္း ယိုယြင္းလာေနၿပီဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို. ရိပ္မိခဲ့ဖို.ေကာင္းပါတယ္။

ေနာက္ဆံုးအေဖ အစာမ၀င္ေတာ့ဘူးဆိုလို. ေအာင္ရတနာမွာတင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္သြားခဲ့ရပါေသးတယ္။  ႏွာေခါင္းပိုက္တန္းလန္း၊ ေအာက္ဆီ၇်င္ပိုက္တန္းလန္း၊ ဆီးပိုက္တန္းလန္းေပမယ့္ စိတ္ထဲမွာ ကုသေနရတယ္ဆိုတဲ့ အသိနဲ. ထိထိခိုက္ခိုက္သိပ္မျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။ အသက္ကလည္း ႀကီးၿပီေလ။ မီးဇာ ကုန္ေနတဲ့သူတစ္ေယာက္မွန္း သိေနခဲ့ၿပီပဲ။ (မခ်စ္တတ္လို. မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီထက္ဆိုးတဲ့ ဥေပေစၦရ ကံနဲ. အစ္မကဆံုးပါးသြားေတာ့ အေဖ့ကိစၥက လက္ခံထိုက္ေသာအရာလို. ခံယူမိၾကတာပါ)

ထူထူေထာင္ေထာင္ျဖစ္လို. အိမ္ျပန္ေခၚခဲ့ၾကေပမယ့္ အေဖစကားမေျပာႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ အိပ္ယာေပၚမွာေနရေတာ့ ေက်ာပူနာေတြက အျပည့္နဲ.ပါ။ ဒူးႀကီးက မဆန္.ႏိုင္ပဲေကြးေနေတာ့ အိပ္ယာေပၚမွာ ဘယ္ေစာင္းနဲ.ညာေစာင္း ပံုစံနွစ္မ်ိဳးပဲရတာကိုး။ အိ္ပ္ယာက မထႏိုင္ေတာ့ ရွဴးေပါက္ခ်တဲ့အ၀တ္ေတြ လဲတဲ့အခါ လူမရိွခ်ိန္ဆို တစ္ေယာက္ထဲလဲရေတာ့ ဆြဲအေရြ.အျပဳမွာ အနာေတြထိခိုက္မိမွာပါပဲ။ မေျပာႏိုင္ မညည္းႏိုင္တဲ့လူတစ္ေယာက္ဟာ အေဖျဖစ္ေနတဲ့အခါ သူ.ဆင္းရဲေတြကို ျဖစ္ရတဲ့ကရုဏာတင္မက ကိုယ့္လက္ကိုပါ မုန္းမိတဲ့အျဖစ္ပါ။  ရွဴးေပါက္လို. ျမည္တြန္ေတာက္တီးမိတာက သူ.ကိုလုပ္ေပးရလို.မဟုတ္ပဲ တစ္ခါက မင္းသားလို ေနခဲ့ရသူ (အေမက သူ.ကို တကယ္ ဘုရင္တပါးလိုထားခဲ့တာပါ) အေပၚမွာ မၾကည့္ရက္လြန္းလို.ပါ။ နာရျခင္းဆင္းရဲကို တရားျပေနသလားလို.ေတြးရင္း သူ.ေဘးမွာ ဂေယာင္ကတမ္းနဲ. ၀င္ေလထြက္ေလ မွတ္မိသားမိပါေသးတယ္။

တေန.ထဲမွာ ကိုယ္လက္သုတ္သင္ေပးတာ သံုးခါေလာက္ဆိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ လက္အိပ္ေတြ ၀တ္၀တ္ ႏွာေခါင္းမွာ အနံ.ကစြဲေနေတာ့တာပါပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ တစ္ပတ္ေလာက္က ရန္ကုန္က မျပန္ခင္မွာေတာင္ လက္နဲ.ပဲ၀မ္းခ်ဴေပးခဲ့ရပါေသးတယ္။

ခုနကေတာ့ အစ္ကိုတစ္ေယာက္ဖံုးဆက္ပါတယ္။ အေျခအေနမေကာင္းဘူးတဲ့။ ညီအစ္ကိုေတြ တိုင္ပင္ေတာ့ သူ.ကိုဒီထက္ပိုၿပီး မနာက်င္ေစခ်င္ေတာ့ပါဘူး။ ခုနကမွ ေဖ့စ္ဘုတ္စေတးတပ္မွာ တင္လိုက္မိသလို ေသမင္းလက္ကေန အေဖ့ကို ဆြဲဆက္လုတဲ့အခါ နာက်င္မွဳ သူ.အတြက္ျဖစ္ေစမယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို. မလုရက္ေတာ့ပါဘူး။ ခ်စ္သူခင္သူေတြနဲ. ေကြကြင္းရတဲ့ေ၀ဒနာကိုေၾကာက္လို. ခ်စ္သူခင္သူေတြကို နာက်င္စြာနဲ. ဆက္လက္ေနထိုင္ပါေစဆိုရင္တရားပါသလား။

အေဖဟာ တကယ္ေတာ့ မီးဇာကုန္ ဆီခန္းျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဓားသြားထက္ထက္ေပၚက ဆံခ်င္မွ်င္စေလးလို အခ်ိန္မေရြးျပတ္ေတာက္သြားပါေတာ့မယ္။ အေဖက ရန္ကုန္မွာ၊ ကၽြန္ေတာ္က ေနျပည္ေတာ္မွာ။ အေ၀းဆီက အလန္.တၾကားထျမည္မယ့္ ဖံုးသံကိုေစာင့္ရင္းနဲ. ကၽြန္ေတာ္ဒီစာကိုေရးေနပါတယ္။ ခ်စ္သူခင္သူေတြနဲ. ေ၀းေသာမ်က္ရည္ေတြ ကၽြန္ေတာ္တို. က်ခဲ့ဘူးပါၿပီ။ ဆက္၍လည္းက်ရပါဦးမယ္။ မနက္ျဖန္ ရန္ကုန္ကို မသြားခင္စပ္ၾကားမွာ ထျမည္မယ့္ဖုန္းသံကို ေမွ်ာ္လင့္ေနတာလား၊ မေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ဘူးလား။

ျဖစ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ အေဖ့ကို ေမာဟနဲ. ထြက္ခြာမသြားေစခ်င္ဘူး။ ဒါေပမယ့္လည္း ဒီလိုကိစၥဆိုတာက မႀကံဳခင္ကတည္းက ဘာ၀နာနဲ. ထံုထားရတဲ့ကိစၥပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို.တေတြ ခဏေလးပူေဆြးမယ္၊ေၾကာက္လန္.မယ္၊ ၿပီးရင္ေတာ့ ဇနီးသားသမီး ေတြနဲ. ဒီအပူဒီမီးကိုေမ့ၾကဦးမွာေပါ့ေလ။ ျဖစ္နိုင္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မေမ့တတ္ခ်င္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္မွာေရးဘူးသလိုေပါ့။ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ မ်က္ရည္မက်သူလည္း ျဖစ္လိုတယ္။ သူတပါးမ်က္ရည္ကို သိမ္းဖယ္ေပးႏိုင္တဲ့သူလည္း………………………….ျဖစ္လိုလွပါေတာ့တယ္။

(ေဖ့ဘုတ္မွာတင္ခဲ့တဲ့အခ်ိန္ကို မဖ်က္ပါဘူး၊ အေဖဆံုးတာက ၁၂နာရီ ၇မိနစ္ပါ)

No comments: