Monday, July 23, 2012

ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ မ်က္လံုးမ်ား

၁။ (အတိအက်မဟုတ္ေသာ္လည္း) ဆရာေမာင္သာခ်ိဳ၏ သမီးဖတ္ဖို.စာစုမ်ားထဲမွေခါင္းစဥ္ျဖစ္ပါသည္။ အထူးကုေဆးခန္းတစ္ခု၀ယ္ တံုကင္ျဖင့္ တန္းစီေနၾကေသာ လူနာမ်ားကို ျဖတ္၀င္ကာ စာေရးမေလးအား 'ရွယ္' ရမလားဟု ေမးခဲ့ေသာ စိနလူမ်ိဳးတစ္ေယာက္အေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ပူပင္ေရးတို.ျဖင့္ ေစာင့္ေနၾကေသာ လူနာမ်ား၊ လူနာရွင္မ်ားက စူးစူး၀ါး၀ါး ၾကည့္ၾကေသာအခါ၀ယ္ ထိုလူမေနတတ္မထိုင္တတ္ျဖစ္ကာ ေဆးခန္းအတြင္းမွ ျပန္ထြက္သြားရသည့္ အေၾကာင္းျဖစ္သည္။ ကိုယ့္အား တိုက္ရုိက္ ထိပါးျခင္းမရိွေသာ္လည္း မသင့္ေတာ္၊မေလ်ာ္ကန္သည့္ (သို.ေသာ္ တရားစြဲဆိုမရသည့္) ကိစၥမ်ားတြင္ မ်က္လံုးႏွင့္ျဖစ္ေစ သေဘာမတူမွဳကို ျပသင့္ေၾကာင္း ဆရာေမာင္သာခ်ိဳက ေရးထားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသို. အၾကည့္မ်ား၊ မ်က္လံုးမ်ားကို ဆရာက 'ေလာကကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာ မ်က္လံုးမ်ား' ဟု နာမည္ေပးပါသည္။

၂။ က်င့္၀တ္ကိစၥသည္ 'ဘြားဘြားေပၚ'ေနေသာ အရာမ်ားရိွသကဲသို. အလြန္သိမ္ေမြ.ေသာ အရာမ်ားလည္းရိွပါသည္။ အလွဴ၀ိုင္း၀ယ္ ပုဇြန္ေျခာက္ခ်ည္း ခပ္စားေသာ လက္မ်ားကို တရားစြဲ၍မရပါ။ သို.ေသာ္လုပ္ေကာင္းပါ၏ေလာ။ ငါးပါးသီလကို မေဖာက္ေသာ္လည္း ဆာေလာင္ေနသည့္ ကေလးကို ေရွ.ထားကာ စားစရာပြဲအလွ်ံအပယ္ႏွင့္ ေၾကာင္ေတာင္ၾကည့္ကာ စားေကာင္းပါ၏ေလာ။ ထို.အျပင္ လူဆိုသည္မွာ ကာရိုက္တာျဖစ္ပါသည္။ type မဟုတ္ပါ။ ဆိုလိုသည္မွာ အၿမဲဆိုးသြမ္းလာေသာ ေဒ၀ဒတ္ပင္လွ်င္ ေကာင္းသည့္တစ္ခ်ိန္ေတာ့ ရိွပါလိမ့္မည္။ ထို.အတူ အၿမဲေကာင္းေနသူလည္း မရိွပါ။ အၿမဲဆိုးေနသူလည္းမရိွပါ။ (ပုထုဇဥ္မ်ားကိုသာ ဆိုလိုပါသည္) ထိုအခါ က်င့္၀တ္ဆိုင္ရဂာ ေမးခြန္းေလးတစ္ခုႏွင့္ လူ.သေဘာကို ေကာက္ယူရခက္ပါသည္။ မရဟုမေျပာပါ။ သိသာထင္ရွားေသာ ကိစၥမ်ား၊ ျပတ္ျပတ္ ထင္ထင္ ရိွေနေသာ ကိစၥမ်ား ေတြ.ေကာင္း ေတြ.ႏိုင္ပါသည္။ ခက္ေၾကာင္းကို သာ ေျပာလိုရင္းျဖစ္ပါသည္။ ၃။ ဘြားဘြားေပၚေနေသာ က်င့္၀တ္ကိစၥမ်ားကို (လက္ေတြ.ဘ၀တြင္) ေတြ.သည့္တိုင္ သူရို.၏ ကာရိုက္တာကို ျပန္ၾကည့္ရပါမည္။ ခြင့္လႊတ္ထိုက္ေသာ က်င့္၀တ္ေလာ၊ တစ္ႀကိမ္မွားသည္ျဖစ္သည့္တိုင္ ခြင့္မလႊတ္ထိုက္ေသာ (ကေလးဖ်က္ခ်ေပးျခင္းကဲ့သို.ေသာ) က်င့္၀တ္ေလာ စသည္ျဖင့္ ၾကည့္ထိုက္သည္ဟုာူဆပါသည္။ ထို.အတူ တံု.ျပန္ခ်က္ေပးရာ၀ယ္ အထက္တိုင္ျခင္း၊ သတိေပးျခင္း၊ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနျခင္းတို.သည္ လူပုဂၢိဳလ္အလိုက္ ေဆာင္ရြက္ရမည္ဟုပင္ယူပါသည္။ (မိမိအယူျဖစ္ပါသည္၊ ကိုယ့္စကားကိုယ္ တာ၀န္ယူပါသည္) လူပုဂၢိဳလ္အလိုက္ဟူသည္ အဂတိလိုက္ထားေသာ ပုဂၢိဳလ္အလိုက္ကို ဆိုလိုရင္းမဟုတ္ပါ။ ခ်စ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္၊ မုန္းေသာပုဂၢိဳလ္၊ မသိေသာပုဂိၢဳလ္၊ ေၾကာက္ေသာပုဂၢိဳလ္ ဟူ၍ ခြဲျခင္းမဟုတ္ပါ။  သူ၏ က်င့္၀တ္ပိုင္းဆိုင္ရာျမင့္မားမွဳ အတြက္ရည္ရြယ္ေသာ ပုဂိၢဳလ္အလိုက္ တံု.ျပန္ျခင္းကို ဆိုလိုပါသည္။

၄။ က်င့္၀တ္ကိစၥသည္ 'ကိုယ့္ကိစၥ' သာ ျဖစ္သည္။ သူရို.လည္း မေကာင္းတာ လုပ္ေနတာ ငါလည္း လုပ္လိုက္မဟဲ့ဟု လုပ္၍မျဖစ္ပါ။ သူရို.မေကာင္းတာ ကိုယ္ျမင္ထားေသာ္လည္း သူရို.ေကာင္းထားတာ ကိုယ္ျမင္ခ်င္မွ ျမင္ခဲ့ပါမည္။ အထက္လူႀကီး မေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနတယ္ ေျပာမျဖစ္ လို. ေအာင့္ခံေနရတယ္ဟု ေတြးမိလွ်င္ ကိုယ့္ကို ေအာင့္ခံေနရေသာ ကိုယ့္တပည့္မ်ားရိွမရိွေတာ့ ျပန္ေတြးေစခ်င္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေျပာေသာ စကားကို အမွတ္ရေစခ်င္ပါသည္။ ကိုယ့္ကိစၥကို အရင္ၿပီးေအာင္လုပ္ပါ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားရွင္က ရဟန္းကိစၥကိုေျပာျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း က်င့္၀တ္ကိစၥအတြက္ ယူသံုးလိုပါသည္။ 'မင္း ငါးမွ်ားေနတာ ငါျမင္တယ္၊ ဆရာေတာ္ႀကီးတိုင္မယ္။' 'ဟာမင္းကဘယ္ကေနျမင္တာလဲ၊' ' ငါ ပ်ားဖြတ္ရင္း ျမင္တာ' ဆိုလွ်င္ေတာ့ မဟုတ္ေသးပါ။

၅။ ဆရာေအာင္သင္း၏ ဥပမာကို ခနခန ျပန္ေျပာေနမိပါသည္။ ေကသရာဇာ ျခေသၤ့သည္ ျမက္မစားရပါ။ သို.ေသာ္ မိသားစု၊ ဘ၀၊ သံေယာဇဥ္တို.ျဖင့္ ပူပန္ရွဳပ္ေထြးလာရေသာအခါ ျခေသၤ့ ျမက္စားကိန္း ႀကံဳလာႏိုင္ပါသည္။ ထိုအခါ ' ငို၍စားပါ' ဟုသာ ေျပာရပါမည္။ ျခေသၤ့ျမက္စားရသည္မွာ ငိုစရာကိစၥျဖစ္ပါသည္။ အရသာရိွရိွ ၀မ္းပမ္းတသာ လုပ္ေန၍မရပါ။ (လုပ္ေနသူမ်ားရိွပါသည္) ျမက္ကို မျဖစ္မွသာ စားရပါမည္။ ျမက္ႀကိဳက္ေသာ ျခေသၤ့မ်ားကိုလည္း သတိေပးရပါမည္။ 'ျမက္စားျခေသၤ့မ်ိဳး' တည္ေထာင္လာသူမ်ားအားလည္း ကာကြယ္ရပါမည္။

၆။ ေျပာသမွ် ျပန္ခ်ဳပ္ပါမည္။ က်င့္၀တ္ကိစၥသည္ 'ကိုယ့္ကိစၥ' ျဖစ္ပါသည္။ ထိုကိုယ္တြင္ 'ေလာကကိုေစာင့္ေရွာက္ေသာ မ်က္လံုးမ်ား' တပ္ဆင္ထားပါေလ။

၇။ ထိုထက္ပို၍ ဆိုရန္မရိွပါ။

No comments: