Thursday, November 24, 2011

ေျဖာင့္ယူရမည့္ အခ်က္အလက္မ်ား-၁

ေခါင္းစဥ္ကို ေမာင္ေခ်ာႏြယ္စာသားကိုကိုးကားပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာကိုေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ေျပာခ်င္တဲ့ မ်က္ႏွာစာတစ္ခုလည္းျဖစ္၊ ကိုယ္က်င္လည္ရာ ဘ၀လည္းျဖစ္တဲ့ က်န္းမာေရးဆိုင္ရာ လူ.စြမ္းအားစုမ်ား အေၾကာင္းယူပါတယ္။ (က်န္းမာေရးလူ.စြမ္းအားစု အရင္းအျမစ္ဆိုတာ သမားစဥ္ေျပာလာတဲ့အတိုင္းေျပာရတာေပါ့ေလ။)

နင္က ဘာႀကီးမိုလို.ေျပာတာလဲေမးရင္ ဘာႀကီးမွ မဟုတ္ေပါင္ဗ်ာလို.ပဲ ေျဖရမွာပဲ။ ဒါျဖင့္ ဘာလို. ေျပာလဲလို. ဆက္ေမးရင္ ဆရာကိုတာေျပာသလို ယားက်ိက်ိျဖစ္လာလို.ပါ။ ကၽြန္ေတာ့အျမင္ဟာ မွားေကာင္းမွားပါလိမ့္မယ္။ အဲ၊ သူယားရွာလို. ကုတ္ေနတယ္လို.ပဲျမင္ပါ။ လူေရွ.သူေရွ. မေရွာင္နိုင္ေအာင္ယားလို. ကုတ္ေနတယ္ပဲ သေဘာထားေပါ့ေလ။

+++++++++

ျမင္းမိုရ္ေတာင္ကို ဆီးေစ့နဲ.ေပါက္သလိုေနမွာပဲလို.ေတြးမိပါတယ္။ တတ္နိုင္ဘူးေလ။ ေပါက္ေနတာကိုပဲ မျမင္ပဲေပါက္ရျခင္း အေၾကာင္းေလးကိုလွမ္းၾကည့္ၿပီး ငါလည္းေပါက္မေဟ့ ဆိုတဲ့ လူေတြမ်ားသထက္မ်ားလာရင္ တေန.ေန.ေတာ့ ျမင္းမိုုရ္ေတာင္ၿပိဳမွာပါပဲ။

ဒီလိုေျပာလို. အုပ္ခ်ဳပ္သူလူ ႀကီးမင္းမ်ား အတင္းတုတ္မယ္ မထင္ၾကပါနဲ.ဗ်ာတို.ေရ။မေျပာခ်င္ပါဘူး၊အဲ မေျပာရဲပါဘူး။ ဒီစာစုရဲ့ အေျခခံအက်ဆံုး အခ်က္က လူတိုင္းကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ယူရမယ္ဆိုတာေပၚ အေျခခံပါတယ္။ ကိုယ့္တာ၀န္ဆိုတာ နည္းနည္း ျပင္းထန္ပါတယ္။ ကိုယ့္အသိနဲ.ကိုယ္ ယူတဲ့ တာ၀န္သိတတ္မွဳ (responsibility) ကိုပဲေျပာခ်င္တာပါ။ ငါကေတာ့ ငါးတန္းသိပဲ၊ငါကေတာ့မူလတန္းသိပဲ ဆိုရင္ေတာ့ ေရႊသေဘာေတာ္အတိုင္းပါပဲ။

++++++++++

အထက္ကစေျပာရမလား၊ ေအာက္ကစေျပာရမလားဆိုေတာ့ ရိုးရိုးအေၾကာင္းအရာေျပာတာပဲေလ၊ ေအာက္ကစေျပာတာ အႏၱရာယ္ ကင္းပါတယ္။က်န္းမာေရးလူ.စြမ္းအားစုမွာ အဓိကကေတာ့ သိေတာ္မူၾကတဲ့အတိုင္း ခ်ာ၀န္ဂ်ီးမ်ားေပါ့ေလ။ (ဂ်ီေတာ့ေျပာတာမ်ားလို. ခေယး ေတြလို အသံထြက္မိတာ သည္းခံၾက)

ခ်ာ၀န္မျဖစ္ခင္ေဆးေက်ာင္းကိုတက္ရပါေသာ္ေကာဗ်ာ။ ေဆးေက်ာင္းမွာသိတဲ့အတိုင္း အနယ္နယ္အရပ္ရပ္က ထိပ္ဆိုေသာ ပုဂၢိဳလ္ေလးမ်ားေရာက္လာၾကသေပါ့။ သူရို.ခမ်ာမ်ားလည္း ငယ္တုန္းကသာထိပ္ရတာ၊ ဒီလဲေရာက္ေရာ သူလိုကိုယ္လိုထိပ္ေတြကတပံုတပင္။

တည့္တည့္ေျပာရရင္ အင္မတန္ အတၱႀကီးေသာ၊ သို.တည္းမဟုတ္ အတၱႀကီးေအာင္ျပဳျပင္ခံထားရေသာ ကေလးမ်ားဟာ ေရွ.ဆံုးေရာက္ဖို.၊ အတန္းေအာင္ဖို. ဘယ္နည္းသံုးရသံုးရသံုးမဟဲ့ ဆိုတာေတြ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္မ်ားမ်ားလာပါတယ္။ ခူးမယူပဲေၾကြက်တာ စားေကာင္းတယ္ဆိုသူမ်ားလည္း ရိွေနဦးမွာေပါ့ေလ။ အဲဒီေတာ့ က်ဴရွင္ေတြ၊ ၀ိုင္းေတြ ၊တရားေသာနည္းေတြ၊ မတရားေသာနည္းေတြ အစံုသံုးၾကပါေလေရာ။ မိဘေတြကလည္း ငါ့သားေလး၊ငါ့သမီးေလး ေဆးေက်ာင္းေရာက္ရရွာတာ ခ်ာ၀န္ႀကီးျဖစ္၊ သူရို.စိတ္ထဲလည္း ဟိုးး အထက္ဆံုးထိပို.ခ်င္မွာပါ။ ေနာက္ကပံ့ပိုးမွာပါ။

ငါေျပာတာလြန္မလားလို.လည္းျပန္စဥ္းစားရပါေသးတယ္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက ဆရာေတြ အေပၚေကာင္းတယ္ဆိုတာ (ေဒါက္တာသန္းထြန္းေျပာသလိုေျပာရရင္) ေစတနာအေခ်ာင္းလည္းမျမင္ဘူး၊ အျပားလည္း မျမင္ဘူး ။ေျပာရရင္ အေပးအယူကိစၥဆိုတာလည္း လြန္လာရင္မေကာင္းဘူး။အထူးသျဖင့္ ဆရာပီသေသာ ဆရာမ်ားေက်ာင္းေတြမွာ ရိွေနဦးမယ္။ သူရို.ေတြ စိတ္ဒဏ္ရာရရင္ ပုထုဇဥ္ပဲ။ တပည့္ဆိုတဲ့စိတ္မေမြးနိုင္ေတာ့ရင္……….

+++++++

ဆက္ပါမည္။

No comments: