Thursday, November 24, 2011

ပုဆိန္ျဖင့္ ထြင္းသည့္စာ

၁။ နတ္ထြင္းသည့္ ခံတြင္းမ်ားအတြက္ ပုဆိန္ျဖင့္ထြင္းရမည္ကိုအားနာပါသည္။ အပ္ေပ်ာက္ေန၍ ပုဆိန္ျဖင့္ထြင္းပါသည္။ ေပါ့ေစလို၍ ေၾကာင္ရုပ္ထိုးျခင္းမ်ိုးမဟုတ္ပါ။ ေလးေစလို၍ ပိႆာေလးရွာပါသည္။ ပိႆာေလးမေတြ.၍ ငါးဆယ္သားေလးျဖင့္ပစ္ရသည္ကိုလည္း အားနာပါသည္။ နံေဘးတည့္တည့္ကို မမွန္ပဲ ေျခဖ်ားလက္ဖ်ားေလာက္ေခ်ာ္ခ်က္ထိလွ်င္ (လက္မတည့္ျခင္းအတြက္) ေတာင္းပန္ပါသည္။

၂။ စာေရးသူသည္ အဖြဲ.တစ္ခု၊ ေနရာတစ္ေနရာ၊ ဆိုက္တစ္ဆိုက္ထဲ အတြက္ ရည္ရြယ္၍ ေရးခဲပါသည္။ ယခုေရးပါသည္။ ေဆးပညာမိသားစုအတြက္ေရးပါသည္။ ရည္ရြယ္ေရးေသာစာသည္ မွန္လွပါ၊ေကာင္းလွပါစာမ်ိဳး မျဖစ္ေတာ့သျဖင့္အားနာပါသည္။ ေရးၿပီးလွ်င္လည္း ဂရုမွ ထြက္မည္မဟုတ္ပါ။ထုတ္မွသာထြက္ပါမည္။ မရွက္တတ္၍မဟုတ္ပါ။ ေဆးပညာမိသားစုမ်က္ႏွာကိုၾကည့္ပါသည္။ အက္ဒမင္မ်က္နွာကိုမၾကည့္ပါ။ (ေစာ္ကားျခင္းမဟုတ္ပါေလ) အက္ဒမင္ဆိုသည္မွာရိွသင့္ ရိွထိုက္၍ရိွေနေသာအဖြဲ.ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ရိွေနျခင္းသည္ ေဆးပညာမိသားစုအတြက္ အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစသည္ဟု ယူဆလွ်င္ထုတ္ၾကပါလိမ့္မည္။ ကိုယ္ကလည္း အက်ိဳးမမဲ့ပါဟု ယံုၾကည္ေနသ၍ ဆက္ေနပါမည္။ ကိုယ့္စာကိုမွ ဖတ္ခ်င္ပါသည္ဟူေသာ လူငါးေယာက္ေလာက္ရိွေနလွ်င္ ဆက္ေနပါမည္။

၃။ မေယာင္ရာကို လူးေနေသာဆီမ်ားကို ေတြ.ေနရသျဖင့္ ဤစာကိုေရးပါသည္။ ကိုယ့္စာကိုယ္တိုင္လည္း မေယာင္ရာကိုေရာက္သြားလွ်င္ ေျပာနိုင္ပါသည္။

၄။ ဂရုကိစၥက စ၍ေျပာပါမည္။ (စာေရးသူလည္း ဂရုဖြဲ.ပါသည္။ ကဗ်ာခ်စ္သူဟုနာမည္ရပါသည္။ လာေရာက္ေလ့လာနိုင္ပါသည္။ ) ဂရုသည္ တူရာကိုစုထားျခင္းသာျဖစ္သည္။ အင္မတန္ေပါ့ပါးပါသည္။ အဖြဲ.အစည္း (organization) ၊ အသင္းအဖြဲ. (team) မဟုတ္ပါ။ ဆိုလိုသည္မွာ ဦးတည္ခ်က္ထားေဆာင္ရြက္ရေသာ မစ္ရွင္မ်ား၊ေအာ့ဖ္ဂ်က္တစ္ဖ္မ်ားမလိုပါ။ ထားလွ်င္လည္းေျပာစရာမရိွပါ။ သို.ေသာ္တူရာဟု ဆိုလွ်င္ တူမွရပါမည္။ မတူလွ်င္ေျပာစရာျဖစ္လာပါမည္။

၄-၁။ ေဆးပညာမိသားစုတြင္ ေဆးပညာနွင့္ႏွီးႏြယ္သူမ်ားသာ ပါ၀င္ရမည္ဟု မသတ္မွတ္လွ်င္ရပါသည္။ သတ္မွတ္ရင္ေတာ့ ထိုမူအတိုင္းသာျဖစ္ရပါမည္။ မူကိစၥတြင္ ႃခြင္းခ်က္ထားမိ၍ ျမန္မာနိုင္ငံ ၀န္ထမ္းေလာက၀ယ္ အဆင့္ဆင့္ ျပင္မရနိုင္ေအာင္ျဖစ္ေနရသည္ကို ျပန္လည္ၾကည့္ေတာ္မူေစခ်င္ပါသည္။ သေဘာထားတင္းမာသည္မဟုတ္ပါ။ ဥပမာေျပာရလွ်င္ စင္ေပၚမွာ ဟိုဘက္သည္ဘက္လူးလွိမ့္ေနေသာ ဆရာ၀န္အဆိုေတာ္တစ္ေယာက္ကို အင္မတန္အျမင္ကပ္ပါသည္။ မ်က္စိစပါးေမြးစူးရံုမက စပါးတစ္ေစ့လံုး မ်က္လံုးထဲ၀င္ေနသလိုပါပင္။ စာေရးသူ၏မူအရ မႀကိဳက္ေသာ္လည္း သူသာ ေဆးပညာမိသားစုထဲ၀င္လာလွ်င္ လက္ခံရပါမည္။ (စာေရးသူအက္ဒမင္ ျဖစ္ခဲ့ရင္ျဖစ္ပါသည္၊ လုပ္လို၍ စကားဦးသန္းျခင္း မဟုတ္ေၾကာင္းလည္း အေလးအနက္ဆိုပါသည္) သို.ေသာ္ ေဆးပညာရွင္မဟုတ္လွ်င္ ဘီလ္ဂိတ္လာေရာက္ ၀င္ခြင့္ေတာင္းလွ်င္လည္း လက္ခံဖြယ္ရာမရိွပါ။

၄-၂။ တဆက္ထဲ အက္ဒမင္ကိစၥဆက္ပါမည္။ အက္ဒမင္ရိွသင့္၊မရိွသင့္ ျငင္းရမည့္ကိစၥမဟုတ္ပါ။ ျငင္းရမည္မွာ အက္ဒမင္မ်ားဘာလုပ္သင့္၊ ဘာမလုပ္သင့္ပဲျဖစ္ပါသည္။ အက္ဒမင္ဆိုသူမ်ားသည္ ဂရုပိုင္ရွင္မဟုတ္ပါ။ အရွင္းဆံုးဆိုလွ်င္ သည္ဂရုထဲေရာက္လာသူမ်ားသည္ အက္ဒမင္မ်ားကိုၾကည့္၍ ေရာက္လာသည္မဟုတ္ပါ။ ေဆးပညာ မိသားစု၀င္မ်ားျဖစ္၍ ေရာက္လာသူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ (ဆရာႀကီးမ်ားကို အားနာပါသည္။ သို.ေသာ္ ဆရာႀကီးမ်ားကို အက္ဒမင္ထဲ ဆြဲထည့္ထားသည့္ကိစၥ၊ ေနာက္မွရွင္းပါမည္။ ရံုးေရွ.က ကံံ့ေကာ္ပင္တြင္ ဓားထစ္၍ မွတ္ထားပါသည္။ မိမိတို.ဆိုင္ရာ အိမ္ေရွ. သစ္ပင္မ်ားတြင္ ဓားထစ္ထားနိုင္ပါသည္၊)

၄-၃။ အက္ဒမင္မ်ားကို တိုက္ခိုက္ေနသည္ဟု ထင္စရာျဖစ္ေနပါသည္။ လံုး၀မဟုတ္ဟု ႀကိဳတင္ေျပာပါသည္။ ေဆးပညာမိသားစုဟု အဖြဲ. ရိွသင့္ရိွထိုက္၍ ေပၚေပါက္လာပါသည္။ တစ္ဦးမဖြဲ.တစ္ဦးက ဖြဲ.မည္သာျဖစ္ပါသည္။ အက္ဒမင္မ်ားသည္ပိုင္ရွင္မဟုတ္ပါ။ ဂရုအက်ိဳးအတြက္ ပို၍ အားထုတ္ရမည့္သူမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။ ဂရုကိုပိုခ်စ္သူမ်ား ဟု လုပ္ပိုင္ခြင့္ ပိုယူထား၍ မနာလိုမျဖစ္ပါ။ ဂရုထဲတြင္လည္း ေဆးပညာမိသားစုအက်ိဳးအတြက္ ထပ္တူခ်စ္သူမ်ားရိွေနနိုင္သည္ကို ဂရုျပဳေတာ္မူၾကပါဟု ေတာင္းပန္သမွဳျပဳရပါမည္။

၄-၄။ ဂရုအက္ဒမင္မ်ားထဲတြင္ ေဆးေလာက အက်ိဳးကို ခ်စ္သူမ်ားရိွေနသည္မွာ ေျပာရန္မလိုပါ။ တခါတရံ စိတ္လိုက္မာန္ပါ အမွဳမ်ားလုပ္မိသည္လည္းရိွပါမည္။ ေျပာခ်င္သည္မွာ ဂရု အက်ိဳးအတြက္ဟူေသာ စကားလံုးႏွင့္ အကာအကြယ္ယူကာ မလုပ္သင့္မလုပ္ထိုက္သည္တို.ကို အက္ဒမင္ပါ၀ါသံုးကာ လုပ္မိမည္ကိုစိုးရိမ္စကားဆိုပါသည္။ ပညာရွင္မ်ား( မဟုတ္သည့္တိုင္ အိုင္က်ဴျမင့္သူမ်ား) စုေနသျဖင့္ ျပႆနာေပၚလွ်င္ပို၍ ျပင္းထန္နိုင္ပါသည္။ မွန္ကန္မွဳျဖင့္ ေနေသာ အက္ဒမင္မ်ားကို ဤေနရာမွ ေတာင္းပန္စကားဆိုခဲ့ပါသည္။

၄-၅။ မဲဆႏၵျဖင့္ အရာရာဆံုးျဖတ္ရမည္ဆိုသည္မွာ ရွက္စရာေကာင္းပါသည္။ လံုး၀ ညိွနိွဳင္းမရေအာင္ကြဲလြဲေသာကိစၥမ်ားကိုမေျပာလိုပါ။ တစ္ဦးတစ္ေယာက္က ကပ္ဖဲ့လုပ္ေနလွ်င္သိသာပါသည္။ မွန္သည္ဟု ယူဆလွ်င္ အက္ဒမင္မ်ားလုပ္ပိုင္ခြင့္ရိွရပါမည္။ ပုဂၢိဳလ္ေရး မပါရန္သာ ဂရုစိုက္ေစလိုပါသည္။ အက္ဒမင္မ်ား၏ ဆံုးျဖတ္ရျခင္းအေၾကာင္းကိုလည္း ပြင့္လင္းစြာေျပာလွ်င္ နားမလည္မည့္သူ နည္းပါးပါမည္။

၄-၆။ တကယ္ေတာ့ ေၾကာင္းတူ သံကြဲမ်ားေျပာေနသူမ်ားမ်ားပါသည္။ ကြဲျပားေသာ အသံေနာက္ကိုမလိုက္ေစလိုပါ။ တူညီေသာအေၾကာင္းသည္ ေဆးပညာရွင္မ်ားကို တန္ဖိုးထားေစခ်င္ျခင္း၊အျမင္မမွားေစျခင္း၊ တိုးတက္ေစခ်င္ျခင္း ဟုသာ အျမင္ရပါသည္။ တကယ္ေတာ့ ေဆးပညာေလာကသည္ ႏွဳန္းစံမ်ားေျပာင္းလဲလာသည့္(တစ္ကမာၻလံုးမွာ ျဖစ္ေနေသာ) ျပႆနာနွင့္ ရင္ဆိုင္မိျခင္းသာျဖစ္ပါသည္။

၅။ ေဆးပညာမိသားစုျဖစ္ပါသည္။ ငေၾကာင္ေလးမ်ားအဖြဲ.၊ ကြန္မန္.ခ်စ္သူမ်ား၊ ဟာသကိုယ္ေတာ္မ်ား၊ စသည့္ ဂရုမ်ားမဟုတ္ပါေလ။ ဆိုလိုသည္မွာ အဆင့္ရိွသည္(ဟု အနည္းဆံုးယူဆနိုင္ေသာ) ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖင့္ဖြဲ.စည္းထားပါသည္။ (က်န္ဂရုမ်ားအဆင့္မရိွဟုေျပာျခင္းမဟုတ္ပါေလ) ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ ယူနိုင္သူမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ရိုင္းစိုင္းသူမ်ားရိွေနနိုင္ေသာ္လည္း အင္မတန္နည္းပါလိမ့္မည္။ အမ်ားစုက ရိုင္းေနသည္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ဂရုသာ ဖ်က္လိုက္ပါေတာ့ဟု ရွက္ရွက္နွင့္ ဆိုပါသည္။ ရိွေသာအနည္းစုမွာလည္း ေက်ာင္းပီးကာစ မာန ႏွင့္ ေဖာင္းကားေနခ်ိန္ေလးသာျဖစ္ပါမည္။ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ႀကီးသူကိုရိုေသရမွန္းသိသြားပါလိမ့္မည္။

၅-၁။ တစ္ခါတစ္ရံ ေစတနာေဇာႀကီး၍ အနည္းငယ္ၾကမ္းတမ္းသြားေသာ စကားမ်ား ဆိုၾကသူမ်ားရိွနိုင္ပါသည္။ ၾကမ္းေသာစကားျဖစ္ေစ၊ နုေသာ စကားျဖစ္ေစ၊ အျပဳသေဘာေဆာင္ဖို. အဓိကျဖစ္ပါသည္။ ေဆးေလာက အက်ိဳးကို တကယ္လိုလားသူမ်ားျဖစ္မျဖစ္၊ စကားေပၚက အေရျပားကိုခြာ၍ အနွစ္အသားကို ၾကည့္ကာ ခြင့္လႊတ္ေစလိုပါသည္။ မေကာင္းသည္ကို မေကာင္းဘူး ေျပာရဲသူမ်ားမ်ားစြာလိုပါသည္။ ( အေျပာရဲရန္ဟုေရးပါသည္။ အေျပာရိုင္းရန္မဟုတ္ပါ)

၅-၂။ ဆရာႀကီး၊ဆရာမႀကီးမ်ားႏွင့္ တိုက္ရိုက္ထိေတြ.နိုင္ေသာေနရာျဖစ္ပါသည္။ အက်ိဳးရိွေအာင္အသံုးခ်ေစခ်င္ပါသည္။ သို.ေသာ္ ကိုယ့္လိုဘ ကိုသာၾကည့္၍ ေျပာေနသည္မ်ားကိုေတာ့ ရပ္ေစခ်င္ပါသည္။ အတၱႀကီးသူမ်ားဟု လက္ခံပါသည္။ နည္းနည္းေလ်ာ့ပါဟုသာဆိုရပါမည္။

၅-၃။ တစ္ဦးခ်င္းႏွင့္သာဆိုင္ေသာကိစၥမ်ားကို ဆရာ၀န္ေတြက အစခ်ီ၍ ေျပာမည့္သူမ်ားရိွေနပါသည္။ ကိုယ့္တာေလးလံုေအာင္လုပ္ၾကပါဆိုလွ်င္ လူမေသေစနဲ.ဟု ဆိုလိုရာေရာက္သြားပါမည္။ ဒီထက္ပိုပါသည္။ ျပည္သူလူထုက ေျပာလာသည္မ်ားရိွေတာ့ နာရသည္။ အေျပာခံရေအာင္လုပ္ခဲ့သူမ်ားရိွေန၍ ဟု တနည္းေတာ့ျမင္ရမည္။ ထန္းသီးေၾကြခိုက္မွာ နင္းမိေသာက်ီးသည္ ကိုယ္မျဖစ္ပါေစနွင့္ဟု ဆုေတာင္းျခင္းသည္ အဓိက အလုပ္မဟုတ္ပါ။ ျပည္သူ.အျမင္ကို ျပန္ေျပာင္းရန္လိုေနပါၿပီ။ ဒီၾကားထဲက မသြားခ်င္သည့္ေနရာသြားရ၊သြားခ်င္သည့္ေနရာမသြားရ ငိုခ်င္းမ်ားတင္လာသည္မ်ားကိုရွက္ရသည္။ အႀကီးအကဲ မေကာင္း၍ ဟုဆိုလိုခ်င္လွ်င္ ကိုယ္တိုင္ေကာင္းရဲ့လားဟု ေမးပါရေစ။ အဲဒါမွမရွက္တတ္ေသးလွ်င္ အၿငိမ္းစားယူသြားေသာဆရာႀကီးဆရာမႀကီးမ်ား (ရာထူးေနရာမေပးနိုင္ေတာ့ေသာသူမ်ား) ကို ဒီသီတင္းကၽြတ္ကန္ေတာ့ပါရဲ့လားဆက္ေမးပါမည္။

၅-၄။ ေဆးပညာမိသားစုကို စည္းလံုးေစခ်င္ပါသည္။ စည္းလံုးဖို.က အက်င့္တူရပါမည္။ အက်င့္တူဖို.က အျမင္တူရပါမည္။ အျမင္မတူလွ်င္ သူတပါးေနရာကၾကည့္တတ္ရပါမည္။ ေအအက္စ္မ်ားကလည္းေဟာက္စ္ေနရာမွာၾကည့္တတ္ရပါမည္။ ပီဂ်ီ မမကလည္းေအအက္စ္ဘ၀က လာသည္ကိုမေမ့ရပါ။ အက္ဒမင္ကလည္း မန္ဘာအျမင္ကိုေတြးရပါမည္။ ယခုေတာ့ အခ်င္းခ်င္းေတြ အျမင္ကြဲအေတြးကြဲႏွင့္ တိုင္းျပည္တာ၀န္ဘယ္လိုမ်ားထမ္းေဆာင္မွာတံုးဟု ေမးပါမည္။

၅-၅။ တိုင္းျပည္ကို တိုးတက္ေစခ်င္သည္က လြယ္ပါသည္။ တိုးတက္ေစခ်င္သူမ်ားပံုေနပါသည္။ တကယ္တမ္း ကုန္း၍ ရုန္းရမည္ဆိုေတာ့ လူမရိွပါ။ ေဘးမွ အျပစ္ေျပာေနသူမ်ားပံုေနပါသည္။ စနစ္မေကာင္း၍၊ဘာ၍၊ညာ၍ ။ အျပစ္ကို ရွာမည့္အစား လမ္းကိုရွာသည္က ပိုအက်ိဳးရိွပါမည္။ အျပစ္က လူတိုင္းျပဴးေနေအာင္ျမင္တတ္ပါသည္။

၆။ မီဒီယာသည္ ရန္သူမဟုတ္ပါဟု အေလးအနက္ဆိုပါသည္။ မွားေသာ အျမင္ကို ျမင္ေနသူမ်ားသည္ အ၀ါေရာင္ဂ်ာနယ္လစ္မ်ား၏ မွိဳင္းမိေနသူမ်ားျဖစ္ပါမည္။ အမွားရိွသူမ်ားကိုႀကံဳဘူးသူမ်ားျဖစ္ပါမည္။ သူတို.ကို ခြင့္လႊတ္.ရပါမည္။ ဤဂရုမွ ဆရာ၀န္မ်ား၊ ေဆးပညာရွင္မ်ားလုပ္စရာပံုေနပါသည္။ စာမေရးတတ္သူက ျပည္သူကို ဆရာ၀န္ဆိုတာ ဒီလိုပါလားဟု အနစ္နာခံျပနိုင္ရပါမည္။ စံနမူနာျပနိုင္ရပါမည္။ စာေရးတတ္သူက (ဆရာ၀န္ေကာင္းေၾကာင္းေျပာျခင္း မဟုတ္ပဲ) ဆရာ၀န္တို.သေဘာသဘာ၀၊လုပ္ငန္းသေဘာသဘာ၀ကို ျပည္သူကိုတင္ျပနိုင္ရပါမည္။ အဆက္ဆက္မွားလာခဲ့သည္မ်ားကို လက္ေတြ.ျပျခင္းျဖင့္ျပင္ဆင္ရပါမည္။ လြယ္ကူေသာကိစၥမဟုတ္၍ အားလံုး၀ိုင္းရပါမည္။

၆-၁။ ေျပာခဲ့သည္မ်ားမ်ားပါၿပီ။ အခ်ဳပ္ဆိုပါမည္။ အသစ္ဆိုတိုင္းမႀကိဳဆိုနိုင္ပါ။ အေဟာင္းမိွဳင္းမိေနျခင္းလည္းမဟုတ္ပါ။ မွန္ေသာအသစ္၊ ေကာင္းေသာအသစ္၊ ျမတ္ေသာအသစ္ကိုသာလိုခ်င္ပါသည္။ အေဟာင္းထဲမွလည္း မွန္ေသာ၊ေကာင္းေသာ၊ ျမတ္ေသာ အေဟာင္းကို ဆက္လက္ေနရာေပးခ်င္ပါသည္။

၆-၂။ မွန္ျခင္း၊ေကာင္းျခင္း၊ ျမတ္ျခင္း ဆိုတာ ဘာပါလဲဟု စံညႊန္းလိုခ်င္ေသာ၊ စကားကပ္ခ်င္ေသာ ဆရာ့ဆရာမ်ားက ေမးလာၾကပါလိမ့္မည္။ ကာလာမသုတ္ကိုျပန္ညႊန္းရပါမည္။ မွန္ျခင္း၊ေကာင္းျခင္း၊ျမတ္ျခင္းသည္ အေဆြေတာ္ ေဆးပညာရွင္မ်ား၏ ႏွလံုးအိမ္၀ယ္ သိေနၿပီး၊ တည္ေနၿပီးျဖစ္ပါသည္။ အခိုက္အတန္.အားျဖင့္ ပညာမာန္၊ပညာမာန၊ အတၱမာန္၊အတၱမာနေၾကာင့္ ျမဴဆိုင္းေနျခင္းမွ်သာ။

၆-၄။ ထို.ေၾကာင့္ မာန္၊မာနတို.ကို ဖယ္ခြာ၍ ျမတ္ေသာအက်င့္၊ေကာင္းေသာအက်င့္၊မွန္ေသာ အက်င့္မ်ားသည္ အေဆြေတာ္ ေဆးပညာရွင္၏ နွလံုးသည္းပြတ္၀ယ္ ထာ၀ရတည္ပါေစသတည္းဟုသာ ဆုေတာင္းစကားဆိုပါသည္။

၇။ ထို.ထက္ပို၍ ဆိုရန္မရိွပါ။ ။

No comments: