Thursday, November 24, 2011

ေျဖာင့္ယူရမည့္ အခ်က္အလက္မ်ား-၂

ေဆးေက်ာင္းသားေတြ မတတ္ဘူး၊မတတ္ဘူးနဲ. ဆရာေတြ ညည္းၾကတယ္၊ (ေဆးေက်ာင္းသား ေတြကို ငါ တတ္ေအာင္ သင္မေပးနိုင္ဘူး လို.ေတာ့ ညည္းသံ မၾကားဘူးပါ။ ဟိဟိ။) အေၾကာင္းရင္းရွာေတာ့လည္း ေျပာစရာတပံုႀကီး။ လူေတြမ်ားလို.၊ ပစၥည္းကိရိယာမစံုလို.၊ သင္ခ်ိန္မေလာက္လို.၊ သင္းတို. စိတ္မ၀င္စားလို.၊ေက်ာင္းမတက္လို.။ ေအာင္မယ္ေလး၊ ဆက္ေရးရင္ လက္ေညာင္းလို.ေသလိမ့္မယ္။
ေက်ာင္းသားဆိုတာကလည္း ခက္တယ္။ အဲလိုေရရြတ္ရင္ သူရို.ကလည္း ဆရာေတြက ခက္တယ္လို.ရြတ္မွာပဲ။ က်ဴရွင္မွ ေကာင္းေကာင္းသင္တာတို.၊ လူေမြးတာတို.၊ ေရရွာတာတို. ေျပာစရာေတြ တပံုႀကီး။

ငယ္ငယ္ေက်ာင္းတက္တုန္းကလည္း ႀကံဳရသေပါ့ကြယ္လို.ေျပာရမွာပဲ။ လူနာက တစ္ေယာက္၊ ေက်ာင္းသားက ဆယ္ေလးငါးေယာက္၊ နာပါတယ္ဆိုေနမွ သူရို.က၀ိုင္းစမ္းၾကတာ၊ ဖြတ္ဖြတ္ေၾကေရာဆိုတာ ရိွတာပါပဲ။ အဲ၊ မစမ္းရင္လည္းဘယ္တတ္မလဲ။ ေတြ.ရသမွ်ေတာ့ လူနာကို ေရွ.မ်က္ႏွာေနာက္ထား ဆြဲလိုက္တဲ့သူခ်ည္းပါပဲ။ ေရွ.မ်က္ႏွာေနာက္မထားပဲ ဆြဲလွဲတဲ့သူလည္းႀကံဳဘူးတာပဲ။

အခုေခတ္မွာ သူရို.ဘယ္လိုစမ္းေနသလဲေတာ့မသိဘူးေလ။ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လူနာကိုမွတ္ထား။ ညမွ တိတ္တိတ္ေလး ေခ်ာ့ၿပီးစမ္းတာပဲ။ အေဆာင္နဲ. ေဆးရံုနဲ.နီးေတာ့ ေတာ္ေသးတယ္။ ကံေကာင္းရင္ လူနာေစာင့္ေခ်ာေခ်ာေလးေတြေတာင္ေတြ.ရေသး။

++++++

ေျပာရင္းေျပာရင္း ေက်ာင္းမွာ ဆိုးခဲ့တာေတြ အမွတ္ေတာင္ရလာေသး။ တတ္နိုင္ဘူးေလ။ ကိုယ့္ေပါင္ကိုေထာင္းေတာ့ အေညာင္းေျပတာေပါ့။ ေက်ာင္းမတက္၊ ဒီဘားထိ။ ဆရာေတြ အိမ္ ေနာက္ေဖးေပါက္ကလည္း၀င္ဘူးတာပဲ။ ေကာင္းတဲ့ ဆရာေတြလည္းႀကံဳဘူးတာပဲ။

ေမးခ်င္တာက ေက်ာင္းသားေတြ မတတ္တာ၊ က်ဴရွင္ ကိစၥေတြ၊ ဟိုကိစၥဒီကိစၥေတြဟာ ေျဖရွင္းရမယ့္ျပႆနာတစ္ရပ္ျဖစ္လာၿပီလား။ ေက်ာင္းသားကေတာ့ သူ.ျပႆနာကို နည္းမ်ိဳးစံု ရွင္းမွာပဲ။ သူ.အဖို.က စာတတ္ေရးထက္ တစ္နွစ္ကုန္တစ္တန္းတက္ရေရးက ပိုအေရးႀကီးတယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ကိုယ့္တုန္းကလည္း ဒီလိုပဲ ေျဖရွင္းတာပဲ။

ေဆးေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ဟာ သာမန္ေက်ာင္းသားနဲ. အတူတူပါပဲ။ ခက္ပံုက ေဆးေက်ာင္းတက္ရတာကို လက္မေထာင္စရာလို.ထင္ေနတာပဲ။ သူမ်ားထက္ ဆယ္တန္းအမွတ္ေလးေကာင္းတာနဲ. ေသြးေလးနားထင္ေရာက္တာေတာ့ သိပ္မေကာင္းေပဘူးေပါ့။ ကိုယ္တတ္စရာရိွတာကို တတ္ေအာင္မသင္ပဲ က်ဴရွွင္အားကိုး၊ ဟိုဟာအားကိုးနဲ. တစ္တန္းတက္ခ်င္ေနတာေတာ့ မေကာင္းေပဘူးေပါ့။ တစ္နွစ္နာလည္း ဘာျဖစ္လဲ၊ ငါစာတတ္တာေပါ့ဆိုတဲ့ေကာင္ေလးမ်ိဳးေတာ့ ႀကံဳဘူးေပါင္။ အဲမွားလို.၊ ႀကံဳဘူးပါတယ္ဗ်။ က်သြားလို.ေျပာတာႀကံဳဘူးတယ္။

လူ.အသက္ကို ကိုင္တြယ္တာမွာ ငယ္ငယ္က သင္လာတဲ့ အစြဲႀကီးအတိုင္း အားလံုးဆရာကသင္ေပးဆိုတာမ်ိဳးကေတာ့ တကၠသိုလ္ အဆင့္မွာ မျဖစ္သင့္ဘူးေပါ့ေလ။ ခုမ်ားေတာ့ သင္တန္းမွတ္စု (hand out) ေတာင္မွ ကုန္ေအာင္က်က္ခ်င္ဘူး။ ျဖစ္ခ်င္တာကေတာ့ အထူးကုဆရာ၀န္ႀကီး။ အတန္းကလည္း သိၾကားမင္းခ်ေတာင္က်နိုင္ပါဘူးရွင္ဆိုၿပီး အေဖကယ္ပါ၊အေမကယ္ပါ။ ဘဘႀကီးကယ္ပါ။

ကုတင္ေဘးသင္ၾကားျခင္းမွာလည္း မျမင္ရဘူးဆိုၿပီး လစ္ေန၊ ေက်ာင္းေခၚခ်ိန္ကို သူမ်ားနဲ.လက္မွတ္ထိုးခိုင္း၊(ငယ္ငယ္က လုပ္ခဲ့တာေျပာပါတယ္) ဒီဘားထိေတာ့မွ ေမေမေရ ကယ္ပါဦး။ေရးရင္းေရးရင္း လက္က အရိွန္သတ္မရေတာ့ အျပဳသေဘာမေဆာင္တာေတြ ျဖစ္တြားရင္ေခ်ာတီးပါ။

တကယ္ေတာ့ သင္ယူေရးပတ္၀န္းက်င္ဆိုတာ ကိုယ့္ဘာသာ ဖန္တည္းယူရင္ရပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းေတြစု၊ ဒီေန.လူနာစမ္းလိုက္တာ သိတဲ့သူကသူမ်ားကိုျပန္ရွင္းျပ၊ စာစုက်က္၊ တစ္ေယာက္နဲ.တစ္ေယာက္ညိွႏွိဳင္း၊ ေပ်ာ္စရာဘကီးေနမွာ။ ငယ္ငယ္က ေတာ့ စာအတူတူက်က္ရင္း အတြဲျဖစ္သြားသူေတြ ေတြ.ဘူးပါ့။

ဆရာေတြ အေၾကာင္းေတာ့ ေၾကာက္လို. ေရးေသးဘူး။
ဆက္ပါမယ္။

No comments: